MusicPartner
  • Prova på
Logga in
  • English
  • Produkter
    • Produktöversikt
    • MEDIUM Business
    • LARGE Enterprise
    • SMALL Business
    • Quiz OnLine
  • Vår tjänst
    • Om tjänsten
    • Så fungerar det
    • Curation - noga utvald musik
    • Musik som konkurrensfaktor
    • Musikspelare
    • Display funktion
    • Licens-fri musik (InLicense)
    • Gymmusik lösning (InTraining)
    • Om bakgrundsmusik
    • Om upphovsrätten
    • FAQ
  • Referenser
  • Om oss
    • Om MusicPartner
    • Nyheter
    • Blogg
    • Lediga jobb
    • Glömt Lösenord
  • Kontakt
 
Avicii Volvo (Photo: Press Volvo)

Nu har även Avicii fått en Volvo

Under de senaste åren har Volvo satsat stort på sina reklamfilmer i serien "Made By Sweden". När Volvo XC60 lanserades stod Swedish House Mafia för musiken. En känslofull version av "Leave The World Behind" med sångerskan Lune fångade den skandinaviska känslan och naturen på ett magiskt sätt. En perfekt kombination i samband med att Swedish House Mafia var på sin absoluta topp.

När Volvo XC70 lanserades var det Zlatan´s tur att vara frontfigur och en elektronisk version av "Du Gamla Du Fria" skapade samma magi med vinterklimat, isvak och en brasa i vildmarken.

För att hålla liv i konceptet släpptes en reklamfilm i vintras med Amanda Bergman's låt "Vintersaga". Musiken känns fortfarande som en skön kombination av trendigt elektronisk och skandinavisk och lyckas på de 4 minuterna som varje film har varit skapa den rätta känslan av att Volvo är en bil man vil ha om man bor i Skandinavien.

Nu är det snart dags för lanseringen av lyxbilen Volvo XC90 och för att maxa ut reklamen har man denna gång vänt sig till Avicii i hopp om att få till den bästa reklamfilmen hittills. Låten heter "Feeling Good" och skrevs ursprungligen till musikalen "The Roar Of The Greasepaint" 1965. Låten har framförts av många artister som Sammy Davis Jr, Nina Simone, Michael Bublè, Adam Lambert och Ane Brun i många underbara tolkningar. Att försöka anpassa Avicii's sound till en jazzlåt som inte bygger på samma taktart som klubbmusiken kanske inte var det optimala. Produktionen är tråkig och kraftlös och skapar inte den magi man lyckats få fram i tidigare reklamfilmer.

Man får väl hoppas att den inte avspeglar kraften i den nya Volvo XC90.

Foto: Press Volvo

Senaste inläggen

  • Nyårsspellistan 2024-2025
  • Stora julspellistan 2024
  • Sommarspellistan 2024
  • Nyårsspellistan 2023-2024
  • Stora julspellistan 2023

Kategorier

  • Bakgrundsmusik och påverkan
  • Bland människor
  • Event och mässor
  • Generell
  • Julmusik
  • Melodifestivalen
  • MusicPartner Blog
  • Musik och påverkan
  • Musik och rättigheter
  • Musiken och jag
  • Musikkoordinatorn
  • Musiknyheter
  • Om oss på MusicPartner
  • Spotify playlists
  • Träning
MusicPartner
Produkter
  • MEDIUM Business
  • LARGE Enterprise
  • SMALL Business
Vår tjänst
  • Om tjänsten
  • Om upphovsrätten
  • Om bakgrundsmusik
  • FAQ
MusicPartner
  • Om MusicPartner
  • Nyheter
  • Blogg
Följ oss
FacebookLinkedinGoogle+Spotify

© 2003-2025 MusicPartner AB

epost@musicpartner.se  |  054-29 39 40
 |  Org nr. 556651-9053

  • Prova på
  • Logga in
  • Cookies