Danny 

Noga utvald musik som fungerar på riktigt!

Prova På Läs mer

 

Så fungerar det

Att hitta musik till en spellista är ingen konst. Men har du tid att leta fram de ca 1000 låtar som behövs för en veckas varierad musik? Och att lägga låtarna i ordning så att musiken följer veckans och dygnets olika temposkiften?

Vi är experter på att sätta samman en varierad och ständigt fräsch blandning som passar din bransch eller ditt varumärke! Läs mer om hur anpassad bakgrundsmusik till företag fungerar.

Läs mer

Musik som konkurrensfaktor

Musik är ett starkt verktyg för att skapa känslor. Hur kan du använda musik för att öka din lönsamhet och stärka din position på marknaden? Vi har några förslag och idéer som ger effekt!

Läs mer

microphone

MusicPartner InLicense

MusicPartner InLicence är en STIM,- och SAMI-fri musikkanal med osignerade artister för en mindre kostnad. Extra förmånligt för dig med stora ytor t.ex bilhall, butik eller mässhall. 

Läs mer

MusicPartner InTraining

MusicPartner InTraining är en musiklösning för gym och träningscenter.

Läs mer

Visa vad du spelar för dina kunder

Förstärk kundupplevelsen ytterligare genom att visa vilken musik som spelas just nu!

Läs mer

Display_musicpartner

Vi stöttar artister och låtskrivare!

Med en musiktjänst från Musicpartner spelar du laglig musik och bidrar till att utveckla musikbranschen! Läs mer om upphovsrätt.

Läs mer

John Legend

Vad är bakgrundsmusik?

Vad är bakgrundsmusik egentligen? Musik i bakgrunden är det enkla svaret, men kan vara mycket mer än så. Läs mer om bakgrundsmusik och hur den kan bli en viktig del i din kundstrategi!

Läs mer

Referens Olearys

Vi har kört MusikVideoQuiz från MusicPartner på våra restauranger sedan årsskiftet och vi är mycket nöjda med utfallet. Quizen är ett bra komplement till vårt befintliga utbud och passar ypperligt som aktivitet i våra lokaler. Vi ser att det lockar nya kundkategorier och ger ökad trafik till våra enheter vid tidpunkter med annars låg försäljning. Quizen kan även erbjudas som företagsaktivitet eller turnering, möjligheterna är många.

Konceptet känns därför långsiktigt och strategiskt viktigt för oss!  Investeringen som krävs är minimal och personalen klarar att sköta quizen själva. Vi har under våren utarbetat en "manual" med rekommendationer kring utförandepraxis, personalplanering, priser till vinnarna m.m. som vi gärna delar med oss av.

Louise Tigerholm, VD Tigerholm Sportsbars
Referens Connect Hotels Majid

Connect Hotels valde denna musiktjänst då vi är i behov utav en specifik stil av musik som gärna sköter sig självt och är en bra blandning på olika låtar.

MusicPartner erbjuder en bra lösning där vi får tillgång till alla dessa fantastiska låtar utan att behöva fixa egna spellistor och utan att personalen behöver göra något.

   
Majid Reyhanian – Revenue / IT Manager
Referens Venue Retail Group Fredrik Pettersson

Inför vår senaste musikupphandling gjorde vi en gedigen undersökning av flera musikleverantörer på marknaden. Vi valde MusicPartner för att dom var lyhörda för våra behov och kunde leverera en lösning med hög kvalitet. Tidigare hade vi flera olika leverantörer i olika butiker, nu har vi valt att ha MusicPartner i alla butiker.

Fredrik Pettersson – Venue Retail Group AB
Referens Diös Rakel Göras

Jag väljer MusicPartner efter ett tips från en kollega. De är enkla och ha och göra med. Väldigt snabb service. Och hittar något som passar oss i musikväg.

   
Rakel Göras – Centrumledare Falan Gallerian
Referens Snö of Sweden Linda Andersson
Rätt musik med medveten timing hjälpe oss till att skapa en känsla för vad konceptet SNÖ of Sweden står för och förstärkte kundernas intryck av vårens nya kollektion
Linda Andersson, Marknadskoordinator på Snö of Sweden
Referens Team Sportia Mikael Öhrn

När vi valde samarbetspartner var priset väldigt viktigt. Med MusicPartners tjänst InLicense har vi hjälpt våra butiksägare att sänka sin musikkostnad med mer än 60%. Alla åtgärder som att avanmäla oss från Stim och Sami gick enkelt med rätt vägledning från MusicPartner!


Mikael Öhrn, Projekt & IT, Team Sportia
Referens Sturebadet Mikael Lindfors
Bakgrundsmusiken är en viktig del oavsett om du får en behandling, tar ett bad eller kopplar av i relaxen. Vi har tillsammans med MusicPartner lyckats hitta ett koncept som passar in i alla delar.
Mikael Lindfors, Verksamhetscontroller Sturebadet
Referens Spenst Morgan Andersen
Spenst Brygga i Fredrikstad bruker Musipartner som vår totale musikkleverandør. Vi mottar musikk til studio og til garderober, samt til våre instruktører, som bruker Musikpartner til å bygge sine treningspass. Vi er meget fornøyde med Musicpartner, oppfølging, lydkvalitet og musikalsk utvalg.
Morgan Andersen - Senterleder Spenst Fredrikstad
Referens Griffins

Hos oss på Griffins Steakhouse är allt lite galet. Maten, inredningen, personalen och musiken är svåra att stoppa i en mapp. Det är så vi vill ha det! Med MusicPartner så har vi hittat den känslan vi letade efter som passar våra fransiga lampor, den intima hemma-hos-känslan och den vällagade maten.

Christian Järnefors – Baransvarig Griffins Steakhouse
Referens SATS Lars Klinghagen
Att kunna erbjuda medlemmarna Karlstads största variation av gruppträningspass är för mig lika självklart som att fylla ut våra lokaler med rätt bakgrundsmusik. Det är en helhet, en helhet som blir en upplevelse!
Lars Klinghagen – VD SATS Karlstad
Referens Selma Spa Anders Pertun
Hos oss på Selma Spa+ vill vi att våra gäster ska komma in i en avslappnad känsla direkt när dom kommer. Vi har fokus på wellness och erbjuder avkoppling, träning, spabehandlingar kombinerat med god mat och dryck i en storslagen miljö. Musiken ska finnas där, men ändå inte märkas, den ska skapa en skön avslappnande känsla eller en energi givande tränings feeling, då har vi lyckats. Vi har jobbat med MusicPartner sedan 2010 och dom hjälper oss att förstärka dessa känslor med sin musiktjänst.
Anders Pertun - VD Selma Spa+
Referens Löfbergs Kathrine Löfberg
I en miljö där varje detalj är genomtänkt och där vi vill visa upp det bästa vi har att erbjuda, så var musiken en viktig men svårlöst fråga. När jag kom i kontakt med MusicPartner hittade vi tillsammans det vi sökte. Jag ville att musiken skulle förstärka den unika och familjära känslan som vi skapat i vårt café och det gör den numera.        
Kathrine Löfberg – Kommunikations direktör Löfbergs
Referens Olearys
Det bästa med tjänsten är att vi sparar in massor av tid vi tidigare la på att försöka få till musiken på egen hand, och istället kan lägga mer fokus på våra gäster. I samarbetet med MusicPartner får vi på O`Learys musikkanaler som är perfekt anpassade till vad vi står för som varumärke. Musikkanaler som följer dygnets och veckodagarnas puls och som hela tiden uppdateras för att kännas fräscha och intressanta. Det är också riktigt kul när våra gäster blir överraskade av hur bra musiken är och spontant kommenterar vår egna musikkanal.
Louise Tigerholm, VD Tigerholm Group
Referens Nöjesfabriken Peter Eriksson
Jag valde att samarbeta med MusicPartner för enkelhetens skull. De hjälpte oss att hitta rätt musik för samtliga delar av vår verksamhet. Nu slipper vi arbetet med att uppdatera och mixa vår egen samling. Det sköts istället av proffs. Det blir billigare, enklare och klart mycket bättre.
Peter Eriksson, Delägare och VD, Nöjesfabriken
Referens Elite Claes Pettersson
Tack vare MusicPartner så vet vi att musiken 365 dagar om året uppfattas som välkomnande och ger den känsla av kvalitet och flärd som vi vill uppnå. Vi valde MusicPartners musikkanaler för både vår hotellfoajé och vår restaurang. Inför julen är vi extra glada att slippa leta fram våra gamla julskivor, det sköter MusicPartner via sin musikkanal.
Claes Pettersson, Hotelldirektör, Elite Stadshotell Växjö
Referens Helmia

Med bakgrundsmusik i våra bilhallar kan vi göra stora ytor mer inbjudande för våra kunder. Tack vare MusicPartner vet vi att rätt musik spelas samt att kvalitén är konstant varje dag året runt. Bakgrundsmusiken ger extra trivsel för både kunder samt personal utan att ta över.

Christian Walfridson, VD Helmia Bil
Referens Anna Bladström - TeliaSonera
I vår nya konceptbutik vill vi ta butiksupplevelsen till nästa nivå. Butikskonceptet är framtaget för hela Norden och butiken kommer att utvärderas under hösten. Framför allt tar vi utgångspunkt i försäljningen och musiken har en viktig funktion. Dels ska musiken understödja att våra väntande kunder är mer aktiva än tidigare och att personalen gör fler avslut. Och dels ska den skapa nyfikenhet och kännas sofistikerad hos våra utvalda kundgrupper. Samtidigt får musiken inte störa någon i den breda kundgrupp vi ändå har. Jag är imponerad av hur dom fått ihop dessa målbilder och samtidigt fått det att låta "vi".
Anna Bladström, ConceptManager Store Development, TeliaSonera Stores Sweden